En webbplats är nyckeln till alla inkommande marknadsföringsstrategier. Sociala medieaktiviteter och e-postmarknadsföring, värdefullt innehåll publiceras, produkter annonserade, och mycket mer.
Och sist men inte minst: leads genererade. Och de förväntar sig särskilt en webbplats som alltid är tekniskt uppdaterad. Eftersom kvalificerade leads endast uppnås genom en kvalificerad och lösningsorienterad webbplats. Det är därför vi har sammanställt en lista med 10 skäl till varför du inte bör fördröja återlanseringen av din webbplats.
Låt oss ta en närmare titt på 10 viktiga anledningar till att du ständigt bör förbättra, uppdatera, och återlansera din webbplats.
1. En snabbare ROI
Även om din nya webbplats inte är online ännu – har du inte betalat för det mesta. Denna investering kan dock bara bära frukt om den också är tillgänglig för dina leads. Varje dag som du väntar längre med att återlansera din webbplats, väntar du också längre på resultaten.
2. Perfektion på kortare tid
Ingen webbplats är perfekt när den går online. Detta kräver först omfattande feedback från besökarna och en efterföljande förbättring av kritikpunkterna. En tidigare nylansering garanterar tidigare feedback och snabbare perfektion av din webbplats.
3. Din publik spelar roll
Även om du kanske har känslan av att din nya webbplats vänder sig till hela onlinevärlden – i slutändan är det dina befintliga och framtida kunder som din webbplats går online för. Och du bör vägledas av dessa. Till och med ett fåtal nya funktioner på en ny webbplats kommer att ta dina kunder längre än deras fullständiga frånvaro från den gamla.
4. Snabbare tid för innehållsutveckling
Att återlansera din webbplats är bara steg 1. Steg 2 är att skapa användbart innehåll för dina besökare, som i slutändan bör omvandla dem till leads och kunder. Och ju tidigare steg 1 är klart, desto snabbare kan du ta itu med steg 2.
5. Data att bygga vidare på
Endast verklig data kommer att berätta hur framgångsrika de beslut du tog i den strategiska fasen var. Och först när din nya webbplats är live har du tillgång till den data som den nya trafiken för med sig. Detta är det enda sättet att lära sig nya saker från och om dina besökare.
6. Ingen programvara är perfekt
Har du någonsin sett en perfekt passform av en ny iOS-version från Apple? Nej? Inte vi heller. Inte konstigt, ingen programvara är perfekt i början. Den anpassas, optimeras och förbättras kontinuerligt.
7. Din webbplats är föränderlig
Det verkar vara ett föråldrat, men ändå ihärdigt tänkesätt att när en del av din marknadsföring har förnyats, är den innovationen huggen i sten. Men tvärtom: varje dag efter relanseringen av din webbplats kan du göra förbättringar på den och på så sätt hela tiden utveckla den vidare.
8. Konkurrenter sover aldrig
Du är inte ensam på idémarknaden. Din konkurrens förbättras också hela tiden. Om du väntar för länge med att komma online med en innovation kan andra föregripa dig och du kan sluta som en följare. Inte de bästa utsikterna, eller hur?
9. Att vänta kan innebära eskalerande kostnader
Ju längre du väntar med din nya webbplats, desto mer sannolikt är det att kostnaden av det kommer att öka. Tekniken utvecklas ständigt och det är inte osannolikt att detta kommer att kräva att din webbplats modifieras. Dessutom kan det hela tiden dyka upp nya idéer som ska implementeras på hemsidan i ditt team. Så ju längre du väntar med din omlansering, desto mer sannolikt är det att du inte kommer att kunna hålla din budget.
10. Din chef förväntar sig resultat
Har du meddelat att du kommer att lansera den nya webbplatsen denna månad? Gör det då också. Det är bättre att fira segern tillsammans än att diskutera varför omlanseringen försenas.
Slutsats
Punkt åtta säger det redan : dina konkurrenter sover aldrig. Det är mycket möjligt att de redan är medvetna om vikten av att lansera en ny webbplats för inkommande marknadsföring. Det är bra att du nu har hittat ytterligare tio skäl att göra detsamma. Och nu? Lansera din nya, uppdaterade, och förbättrade webbplats!