Vill du optimera din webbplats och skapa en modernare, bättre, och mer högpresterande webbplats?
Om så är fallet bör du definitivt känna till de påverkande faktorerna som påverkar framgången för din webbplats och därmed din framgång
Fokus idag ligger på 10 viktiga faktorer inom områdena webbdesign, prestanda, SEO och innehåll. Vi kommer kort att presentera dem och påverkan på din framgång på webben och visa dig hur du kan optimera din webbplats så att din webbplatsstatistik för 2021 är extremt positiv.
Första intrycket görs på mindre än 2,6 sekunder
På mindre än 3 sekunder har dina webbplatsbesökare fått ett första intryck av dig och ditt företag. På grundval av detta beslutar de m de kommer att få reda på mer om dig och ditt företags tjänster och produkter.
Hur påverkar webbplatsstatistiken din webbframgång?
3 sekunder kan verkligen göra stor skillnad. De är trots allt grunden för alla vidare steg. Som att ta kontakt, förfrågningar och beställningar – eller hoppa från din sida till tävlingen.
Men vad bygger din besökares beslut på? Vad som kan och kommer att uppfattas på kort tid är framför allt en sak: din webbdesign. Och helt klart intrycket och atmosfären som hör med det.
Hur du använder din webbdesign för din webbplatsoptimering
Med din nya webbdesign, se till att din målgrupp känner sig tilltalad redan från början . Med en designstil som överbryggar klyftan mellan dig och ditt företags och din målgrupps styrkor. Se till att skapa en inbjudande atmosfär som passar dina mål och din målgrupps sökavsikt.
Det är värt att tänka på att komma igång med din sajt och investera tid i ett designkoncept. Oavsett om du skapar din egen webbplats eller letar efter en webbdesignbyrå som en kompetent partner och expert.
Användarupplevelse är avgörande för kunder
Visste du att i genomsnitt 89 % av dina besökare bestämmer sig för dig eller dina konkurrenter när de associerar en dålig användarupplevelse med din webbplats. Oberoende av ditt innehåll och dina erbjudanden.
Det här handlar inte bara om en utmärkt första plats intryck. Fokus ligger snarare på helhetsintrycket som skapas av dig och ditt företag via din hemsida.
Effekten av användarupplevelse på din framgång
Som en del av konsumentbarometrarna publicerade Google rapporten Connected Consumer Survey 2017 . Enligt studien använde cirka 74 % av alla människor internet först när de letade efter information. Vare sig det handlar om produkter och tjänster, erbjudanden eller till och med öppettider och kontaktuppgifter. Idag är detta normalt för nästan alla.
Enigt en studie handlar 94 % av alla internetanvändare i åldern 16 år och äldre på internet. 34 % – var tredje – köper till och med online minst en gång i veckan.
Att förlora 89 % av dina webbplatsbesökare och därmed potentiella kunder eller partners och anställda på grund av en dålig användarupplevelse kan snabbt bli dyrt, särskilt i dessa tider.
Optimera användarupplevelsen
Å ena sidan, se till att helhetsintrycket som din webbplats förmedlar om dig och ditt företag är autentiskt och övertygande. Till exempel med ett företagsdesignkoncept, lämpliga texter och media som lyfter fram dina styrkor och tilltalar din målgrupp.
Å andra sidan, se till att dina webbplatsbesökare snabbt kan hitta runt och interagera intuitivt med din webbplats och dig. Att de tycker om att få veta mer om dig, dina tjänster och produkter, eller att köpa direkt från dig online.
En tydlig navigerings- och informationsarkitektur, visuella element som luckrar upp dina texter och understryker deras innehåll samt snabba laddningstider är grundpelarna för modern webbplatsoptimering.
Den nya 3: Core Web Vitals som rankningsfaktorer
Google meddelade att de började använda användarvänlighetssignaler för att ranka sidor i mars 2021. Förutom välkända signaler som optimering för mobila enheter, säker surfning, HTTPS-säkerhet och undvikande av all störande påverkan på den mobila upplevelsen, kompletteras signalerna om användarvänlighet av de så kallade Core Web Vitals.
Core Web Vitals inkludera dessa 3 signaler:
Laddningstid
LCP är ett användarcentrerat mått som visar hur länge det tar för huvudinnehållet på sidan att laddas och hur lång tid det tar att laddas i genomsnitt.
En snabb LCP hjälper till att försäkra dina besökare om att din webbplats är användbar.
Interaktivitet – Fördröjning av första inmatning (FID)
Som webbplatsbesökare förväntar vi oss att en webbplats svarar direkt när vi klickar på en länk, knapp eller andra sätt att interagera på webbplatsen. Faktum är att många webbplatser kräver att besökarna upprepade gånger väntar på önskat klick-, tryck- eller mussvar.
Orsaker till detta är bland annat att webbläsaren för närvarande annars är upptagen av samma webbplats och därför ännu inte bryr sig om den som utlösts av dina besökare.
FID visar hur snabbt en webbplats kan svara på en interaktion. Ju snabbare svar, desto bättre upplevelse för dina webbplatsbesökare. Ju bättre Google-betyg för din rankning.
Visuell stabilitet – Kumulativ layoutförskjutning (CLS)
Det handlar inte om designaspekter som färger, utan om hur stabil placeringen av enskilda element på en sida är. I synnerhet mäts startpositionen i termer av en xy-koordinat. Är H1 alltid på samma plats? Förändras bildens position?
Element som ändrar sin position kallas instabila element. Detta beteende är särskilt negativt när texter ändras medan dina besökare läser dem. I värsta fall kan det hända att en besökare vill klicka på en länk, men positionen för länken och följande element ändras i exakt samma ögonblick och din besökare klickar till slut på något de inte ville klicka på.
För att förhindra detta introducerade Google Cumulative Layout Shift som en rankningsfaktor som har en positiv effekt på sidor som garanterar dina besökare en visuellt stabil vy.
Effekten av Core Web Vitals på din webbplats
Det är känt att designen av en webbplats har ett mycket högt värde för besöksupplevelsen, för varumärket och framgången för ett U företag. Designaspekter är dock i dagsläget fortfarande ganska svåra för Google att betrakta som fasta nyckeltal i rankningen.
Testkörningar är redan på plats, men tills de är klara använder Google användbarhetssignaler som är mer mätbara, som laddningstider och svarstider.
Redan 2010 meddelade Google att laddningstiden för en webbplats bör beaktas som en ranking faktor. Sedan dess har SEO-experter kört tester för att se hur laddningstiden faktiskt påverkar en sidas rankning. Jeff Baker kunde bevisa att webbplatser med snabbare laddningstider och betydligt fler sökord visas i topp 10 sökresultaten. Vilket i sin tur avsevärt förbättrar chansen att respektive webbsida kommer att klickas.
Ingen som är på Internet idag har tid och lust att vänta länge på önskade webbplatsreaktioner och visning av relevant information. Istället för att visa dåliga webbplatser och rangordna dem baserat på avvisningsfrekvenser, reagerar Google på typiska användarreaktioner här. Med den nya rankningen bör webbplatser som erbjuder en bättre användarupplevelse redan från början ges företräde i sökresultaten.
Webbplatsoptimering med Core Web Vitals: Hur du kan få din webbplats att passa
Det finns många aspekter som hjälper till att optimera dina Core Web Vitals. Till exempel så här.
-
- Lägg till exakta proportioner till varje bild eller video och reservera det utrymme som krävs på din webbplats
- Använd högkvalitativa animationer för att uppdatera innehåll på en webbplats på ett naturligt, förväntat och önskat sätt av dina besökare. Statusen på din sida kan ändras, det är viktigt att kopplingen kontinuerligt ges från status till status och därför är begriplig.
- Minska effekten av tredje parts kod och kod som inte är nödvändig. Till exempel från de plugins som används. Teman kommer ofta med för mycket kod.
- Minska körningstiden för JavaScript
- Behåll antalet begär låga och överföringsstorlekarna små
- Optimera dina media för olika webbläsare och enhetsstorlekar, där du till exempel väljer och tillhandahåller korrekta filformat och storlekar.
- Optimera svarstiden för din server – om nödvändigt genom att ändra ditt hostpaket
Mobil synlig = hittas i Google
Sedan den mobilvänliga uppdateringen 2015 har Google rankat webbsidor med mobilwebbplatsoptimering bättre. Med uppdateringen från mars 2021 vill Google nu byta alla webbplatser till ”mobil-först”-indexering.
Påverkan av ”mobile first” uppdatering 2021 på din webbplats
SEO-experter tycker om att kalla uppdateringen för mobilen först för mobilen. Och av en bra anledning. Med konverteringen vill Google bara indexera innehållet på din webbplats som också är synligt på mobila enheter.
Använder du annat eller mer innehåll för skrivbordsvyn av din webbplats än för den mobila versionen av din webbplats? Enligt Googles Webmaster Trends Analyst John Müller kommer detta innehåll tyvärr inte längre att vara relevant för Google som sökmotor. Allt innehåll som inte är indexerat på detta sätt kan inte visas för dig i sökresultaten eller rankas därefter för dig.
Hur du använder Mobile-First Update för dig själv och optimerar dina webbplatser
I ett nötskal: Se till att din webbplats är optimerad för mobila enheter och skärmar. Men vad betyder det konkret?
Å ena sidan inkluderar detta en riktig responsiv webbdesign, med vilken allt innehåll på din webbplats ser väldigt bra ut på vilken enhet som helst, är läsbar, klickbar och kan upplevas. Mobil, användarvänlig navigering och motsvarande interaktionsmöjligheter. Snabba mobilladdningstider och media optimerade för mobila enheter och webbplatsvyer när du är på språng.
Å andra sidan inkluderar detta också särskilt att allt relevant innehåll kan ses och upplevas på mobila enheter. Det kan finnas innehåll som bara är intressant för skrivbordsbesökare och som därför inte visas på mobila enheter. I förhållande bör de dock vara ett undantag.
Enligt Googles rekommendation ska allt innehåll – från texter till bilder och videor till metadata och strukturerad data för sökmotoroptimering – vara enhetligt.
Mobilprestanda – Hur hastighetsoptimering kan tjäna pengar
Som du säkert redan har märkt ligger fokus för de annonserade uppdateringarna från Google 2021 på mobiloptimering och den grundläggande prestandan för din webbplats. Det finns redan studier och praktiska exempel från välkända företag som BMW, särskilt om kombinationen av ”mobil prestanda”, som visar hur mycket optimering av webbplatsens prestanda gör skillnad, speciellt för mobila enheter.
Detta är vad Mary Ellen Coe, Googles President för Global Customer Solutions, konstaterar i sin artikel ”Milliseconds earn millions” visar att inte bara 54% av alla människor är mer frustrerade över ökande laddningstider, utan också att detta tydligt återspeglas i försäljningen. För återförsäljare kan det ses att en försening på en sekund i mobilladdningstider kan påverka konverteringsfrekvensen med upp till 20 %. För att inte tala om 5 sekunder.
Effekten av mobila och allmänna bristande prestationer på din framgång
Hur stark påverkan på din framgång beror naturligtvis på dina mål och din målgrupp. Men det är bara väldigt få företag, organisationer och föreningar som har och vill ha råd med 20 % eller högre försäljningsbortfall.
Som jämförelse, enligt webfx på sidladdningstid, ökade tidigare president Obamas insamling sin konvertering med 14 % på grund av minskad sidladdningstid från 5 till 2 sekunder. Konsekvensen? Ytterligare 34 miljoner USD i donationer!
Hur kan du optimera prestandan på din webbplats?
Testa prestandan för din webbplats t.ex. via Lighthouse eller Google PageSpeed Insights och optimera prestandan enligt resultat för dina webbplatser. Observera att varje sida på din webbplats har olika prestanda och kan och bör förbättras därefter.
I grund och botten kan följande aspekter hjälpa till att optimera laddningstiden för din webbplats:
Minska dataöverföringar , t.ex. genom tekniker som koddelning eller Lazy Loading.
Hantera prestandan, t.ex. i betydelsen Core Web Vitals, som förstklassiga KPI:er. Så du har dem alltid i sikte och du kan inse stora skillnader över tid. Speciellt för att prestanda är något som hela tiden förbättras. Om prestandan för din webbplats upphör kommer din webbplats att släpa efter förr eller senare.Använd skript som körs i bakgrunden för att förladda sidinnehåll
Fördelarna med din webbplats prestanda optimering för kundresan
Sammantaget, baserat på nya studier, kan uttalanden göras om hur laddningstider för mobilsidor påverkar kundresan:
- Webbplatser som laddas snabbare resultera i att fler kunder checkar ut Snabbare sidor uppmuntrar kunderna att stanna längre och köp mer
- Avvisningsfrekvensen från snabbare webbplatser är lägre
- Rankingen av prestandaoptimerade webbplatser är bättre
Visuellt, påtagligt och individuellt – webbdesign och varumärke
Enligt en studie av Adobe och Econsultancy har över 70 % av de tillfrågade företagen investerat i sitt eget varumärke i flera år för att skilja sig från andra företag och varumärken och ge potentiella kunder en chans.
Men inte bara den egna företagsdesignen som går som en röd tråd genom online- och offline-utseendet av företagets dragningar, visade skillnaden från konkurrenterna. Studierna har år efter år kunnat bevisa att företag som investerar i användarupplevelse regelbundet överträffar sina företagsmål. Företag som investerar i Customer Experience CX överträffar till och med sina affärsmål tre gånger så ofta som företag som inte investerar i CX.
Webb- och webbdesigntrenden går därför tydligt i riktning mot individuell företagswebbdesign som visuellt känner det unika med företag och gör det påtagligt. En webbdesign som är skräddarsydd för ditt företag, dina varumärken, tjänster och produkter samt dina målgrupper.
Effekten av dessa webbplatstrender på din webbplats
Internets livestatistik visar aktuella nummer tvåa efter sekund runt internet. Inklusive aktuella siffror, hur många webbplatser och internetanvändare det finns i världen och hur många sökningar som gjordes idag.
Med för närvarande mer än 1,8 miljarder webbplatser räcker det inte längre att ”bara” ha en hemsida.
Det handlar om att lämna ett bestående, mycket gott intryck på potentiella kunder, anställda och partners och tydligt särskilja sig från konkurrenterna. Detta gäller innehållet och designen på din webbplats samt upplevelsen av dina besökare när de besöker och interagerar med din webbplats.
Hur man anpassar och optimerar din webbplats
För att bli framgångsrik på webben är det viktigt att investera i din egen individuella webbdesign för att inte gå vilse i havet av webbplatser och för att vara anmärkningsvärd för potentiella kunder.
Börja med ett starkt designkoncept anpassat efter dig, dina mål och din målgrupp. Härled en webbdesign och webbplatskoncept från detta som inkluderar riktningen för ditt individuella användargränssnitt och användarupplevelsedesign (UI/UX-design), animationer av alla slag, innehåll och tekniska aspekter av din webbplats. Och slutligen, realisera dina design- och webbplatskoncept så att de kan fungera för dig.
I var och en av dessa faser kan du givetvis också arbeta med en webbdesignbyrå som en partner som är specialiserad på enskilda webbplatser och webbdesigner och som kommer att stödja dig med expertis och glädje i utformningen och implementeringen. 66 % föredrar webbplatser med designkvalitet.
Som sammanfattats av webfx skulle 66 % hellre spendera sin tid på att titta på en vackert designad webbplats än en vanlig, tråkig webbplats när de bara har 15 minuter på sig att söka efter internet.
Med andra ord, folk föredrar helt klart webbplatser som tilltalar dem i form av design och får dem att njuta av att interagera med webbplatsen.
Vad designkvaliteten som webbplatsstatistik betyder för dig
Nuförtiden räcker det oftast inte längre att bara lämna information till publicera på din webbplats. Dina webbplatsbesökare vill bli upplockade visuellt, de vill ha kul när de tittar på din information och interagerar med dig och din webbplats.
Webbplatsoptimering: hur du optimerar din webbdesign
Investera i en av din egen webbdesign som din webbplats bjuder in besökare att lära sig mer om dig och ger dem en trevlig upplevelse. Se till att det passar dig och ditt företag och representerar dig autentiskt på ett visuellt sätt. Å andra sidan fokusera på att nå din målgrupp med din designstil och den atmosfär som skapas med din webbdesign och att kunna placera dina budskap på ett sådant sätt att de övertygar din målgrupp och du når dina mål på webben.
Visuellt innehåll, animationer, färg och typsnittskoncept och tillräckligt med vitt utrymme kan visuellt understryka och fokusera dina textuttryck och samtidigt erbjuda händelserikt mervärde.
43 % mer försäljning genom riktad kundkontakt
Företag som specifikt svarar på önskemål, sökintentioner och förfrågningar från webbplatsbesökare är inte bara mer populära bland sina kunder, utan kan också avsevärt öka deras onlineframgång.
Vad trenden mot riktad kundkontakt innebär för din webbplats
Dina webbplatsbesökare förväntar sig inte att du redan vet allt om dem. De skulle till och med bli irriterade om du hade personlig information om dem som du egentligen inte borde ha – åtminstone inte innan du lärt känna dem och de lär känna dig.
Men å andra sidan känner sig potentiella kunder mycket bättre tilltalade om du har vissa grundläggande information som resulterar i din sökavsikt och interaktion med dig som leder till ett bättre resultat.
Det handlar inte om att få tag på personuppgifter från dina besökare, utan om att förstå din målgrupps behov, önskemål och mål. Ju bättre du förstår dem, desto mer öppen blir din målgrupp för ditt budskap, dina tjänster och erbjudanden.
Så här använder du riktad kundkontakt för din webbplatsoptimering
Använd marknadsförings- och kunddata du redan har och ge ytterligare analyser och research och kombinera data från olika marknadsföringskanaler (online och offline) för att få den mest korrekta bilden av din målgrupp. Riktade diskussioner med dina kunder kan också hjälpa dig att erbjuda ännu bättre och mer precisa erbjudanden i framtiden och att kontrollera när din målgrupp känner sig tilltalad.
Baserat på detta, justera först ditt innehåll – textuellt och medialt. Optimera sedan din webbplats vad gäller design och funktion för att slutligen anpassa dina metabeskrivningar och titeltaggar för sökmotorerna och kundansatsen. Var uppmärksam på tillgängligheten.
Multimediainnehåll: 82 % av internettrafiken är video 2022
Enligt en prognosstudie av Cisco är världsomspännande internettrafik via IP-videor till 82 % av all internettrafik 2022. Inte konstigt att Google rekommenderar entreprenörer att använda videotrenden för sin egen marknadsföring för att bli framgångsrika.
Naturligtvis är dataöverföringen för videor vanligtvis betydligt större jämfört med andra medier. Men liknande trender kan också observeras för andra medier, såsom 3D-renderingar, SVG:er eller poddsändningar.
Som sammanfattat av backlinko bidrar multimediamedia generellt till en bättre ranking och därmed till en framgångsrik webbplats. Bara att lägga till en bild ökar sannolikheten för en ranking på den första sökresultatsidan.
Vilken betydelse har multimediainnehåll för framgången för din webbplats?
Multimediainnehåll kan ha flera positiva effekter. Bland annat:
- förbättra användarupplevelsen
- understryka textpåståenden eller till och med förmedla dem bättre (t.ex. i samband med videohandledningar eller infografik)
- Lossa optiskt textpassager så att din webbplats blir visuellt mer tilltalande
- skapa den rätta atmosfären
- visa känslor och göra dem påtagliga
- Skapa förtroende – t ex genom produkt- och projektpresentationer, visuell presentation av nyckeltal samt personligt lagarbete
- Öka på sidan och hur nöjda besökare är på din webbplats
Öka din ranking, trafik och i slutändan din försäljning
Men se till att kvaliteten är rätt och att den kompletterar din webbplats designmässigt och innehållsmässigt utan att överbelasta den. Detta är det enda sättet du kan säkerställa att dina media representerar ett verkligt mervärde för dina besökare och din webbplats framgång.
Så här kan du optimera din webbplats med multimediainnehåll
Kontrollera vilka media i ditt designkoncept passar och kan skapas självständigt av dig eller med hjälp av externa experter. Om du bestämmer dig för att du vill öppna en podcast eller YouTube-kanal och koppla den till din webbplats, planera din tid därefter för att publicera nya avsnitt regelbundet.
Gå sedan igenom dina individuella webbsidor på din nyligen planerade eller optimerade webbplats och kontrollera var medieinnehållet finns fortfarande saknas eller befintliga medier måste bytas ut mot nya eller andra medier.
Din nya media kan inkluderas i förverkligandet av din nya, optimerade webbplats redan från början och din webbplats kan vara visuellt såväl som avrunda innehållet.
Säkerhet och förtroende som trendämne för webbplatsen
Sist men inte minst har även B2B-området utvecklats markant. Online telefon- och videokonferenser är en del av det nästan överallt, och onlinemässor har också ökat markant.
Så det är inte förvånande att termen dataskydd söktes efter 50 % mer än tidigare.
En undersökning i England under Covid-perioden visade att 79 % mer sannolikt köper från företag som har agerat ansvarsfullt. I synnerhet var tydlig, transparent kommunikation och lämpliga säkerhetsåtgärder avgörande för att vissa varumärken och företag skulle föredras framför andra.
Men redan före pandemin kunde studier från 2019 redan visa att 48 % av konsumenterna världen över inte eller inte längre köper från en visst företag på grund av dataskyddsproblem eller har slutat använda dess tjänst.
Sekretess och säkerhet är ett önskemål från besökare och konsumenter som leder till förtroende för dig, ditt företag och ditt varumärke, och genom det, framgång.
Eller för att uttrycka det på ett annat sätt: Datamissbruk kan öka för företag resulterar i en betydande förlust av förtroende och intäkter samtidigt som de får företag som önskar transparens och säkerhet ta detta på allvar, agera därefter och kommunicera detta.
Hur man bygger förtroende genom din webbplats
Det bästa sättet att skapa förtroende om din webbplatsen är till för att skriva innehåll, kreativt, juridiskt och tekniskt svara på dina besökares säkerhets- och transparenskrav.
Innehållsaspekter för pålitlig webbplatsoptimering
Kommunicera tydligt och transparent vilka åtgärder du är för att skydda dina besökare och kunder. Detta inkluderar åtgärder relaterade till besök på webbplatsen samt information om öppettider och säkerhetsåtgärder på plats.
Ge dina besökare valmöjligheter och därmed även kontroll med avseende på användning och radering av eventuell data samt förtydliga hur du hanterar mottagna kund- och sökandedata. Använd för detta också en vert Ändrad dataskyddsdeklaration, som visar din ansvarsfulla hantering av data transparent.
Designaspekter relaterade till förtroendeskapande och bekräftelse
Trovärdighet och förtroende är mycket nära. En webbsidas trovärdighet påverkas av 75 % av designen och är avgörande för om ett företag generellt sett klassas som legitimt eller bedrägligt via sin hemsida. Aspekter av innehållet kommer vanligtvis bara in i bilden efter denna granskning och det tillhörande intrycket.
Det är desto viktigare att investera i en design som ger dina besökare en känsla av att du är äkta, ärlig och seriös. En företagsdesign bidrar till exempel till detta så att kunder och potentiella kunder känner igen dig – online och offline.
Lättläsliga typsnitt och, beroende på din målgrupps säkerhetsbehov, kan lugna, subtila färger, tillräckligt vitt utrymme och mjuka övergångar också ha en stödjande effekt.
Din prestanda ska inte underskattas vare sig Webbplatsen, tydliga navigerings- och interaktionsalternativ samt en stabil design i betydelsen Core Web Vitals (se ovan), som säkerställer ett säkert, pålitligt ramverk.
Tekniska aspekter för att optimera din webbplats
Inte bara vid onlinebetalningsprocessen, den smidiga och väl fungerande tekniska processen utgör en pålitlig grund.
Säkerhetscertifikat för säker visning av din webbplats via HTTPS, prestanda och ren kod som är uppdaterad spelar en viktig roll.
Tack vare modern och uppdaterad teknik säkerställer du säkerheten för både dina webbplatsbesökare och din egen webbplatsdata.
Hacker attacker kan avvärjas, förtroende kan byggas på grundval av felfria sidor som fungerar som önskat och data kan överföras säkert.
Juridiska aspekter för optimering av din webbplats
Håll dig till alla lagkrav som måste följas för en webbplats. Till exempel i samband med dataskydd, imprint och villkor.
Se också till att dina besökare endast överför data till dig eller tredje part om de tidigare uttryckligen har samtyckt till överföringen.
Under överföring av data till dig via kontakt eller applikation formulär, såväl som överföringen till dig och tredje part, t.ex. genom att använda analysverktyg som Google Analytics, finns det mycket data som fortfarande oavsiktligt överförs till tredje part.
Det är mycket enkelt att överföra data till tredje part. Till exempel genom att integrera YouTube-videor, kartor som Google Maps, webbteckensnitt eller prenumerationsalternativ för nyhetsbrev.
Cookie Consent Tools som GDPR Google Maps Plugin kan här hjälpa till att göra integrationen kompatibel med dataskydd och din besökare, valet angående överföring av dina data.
Slutsats webbplatsoptimering
Om du planerar en ny webbplats eller en optimering av din befintliga webbplats är det värt det att överväga dessa kritiska fakta. De hjälper dig att avsevärt öka din framgång på webben, ditt rykte och din försäljning.
Det är därför bäst att planera lite mer tid för webboptimering och investera i din nya hemsida så att den blir framgångsrik. Oavsett om du skapar din webbplats själv eller letar efter en webbdesignbyrå som partner som kommer att göra idén, utvecklingen och förverkligandet av din design och din webbplats till en höjdpunkt med mycket glädje och kunnande.