Hemsidor

Vad är en Kundpersona (Buyer’s Persona)? Allt du bör Veta

Vad är en Kundpersona (Buyer’s Persona)? Allt du bör Veta

En köparpersona, mest känd som kundpersona eller buyer's persona är en halvfiktiv representation av din idealkund. Den är baserad på verklig data och några välutbildade antaganden om kundens demografi, beteendemönster, motivation och mål. Skillnad mot målgruppen Målgruppen definieras som alla personer du vill tilltala med en marknadsföringskampanj. Detta representerar en delmängd av den totala marknaden och kan kvantifieras mer eller mindre exakt som ett målvärde. Även om du använder sociodemografiska data och användarbeteendemönster för att begränsa din målgrupp, förblir din målgrupp ansiktslös. Detta kan ändras genom att skapa kundpersonas. Vad är en kundpersona? Till skillnad från en målgrupp har en…
Läs mer
De Viktigaste Kriterierna för Tillgängliga Webbplatser

De Viktigaste Kriterierna för Tillgängliga Webbplatser

Känner du till de 7 kriterierna för digital tillgänglighet? Eftersom att EU fortsätter att driva jämställdhet på nätet är konsekvenserna ökat ansvar och skyldighet för företag. Det behövs därför beslut, eftersom EU-direktivet Europeisk rättsakt om tillgänglighet ( EAA ) införlivades i nationell lagstiftning i mitten av 2022 och från juni 2025 tillämpas enligt lag. Ta reda på de viktigaste sakerna för att göra denna komplexa uppgift realiserbar. Digital tillgänglighet: En mångfacetterad utmaning Du letar redan efter lösningar för hur du kan optimera din webbplats och göra den barriärfri. Undrar du vad som verkligen är viktigt? Det finns olika svar beroende på bransch.…
Läs mer
10 Tips för Optimering av din webbplats – Förbättra Webbplatsprestanda

10 Tips för Optimering av din webbplats – Förbättra Webbplatsprestanda

Hur synlig är din webbplats? Rankar dina sidor bra på Google? Eller när tänkte du senast på prestandan på din webbplats? Vi ger 10 konkreta tips för bra webbprestanda, och går igenom de viktigaste sakerna du behöver tänka på för förbättrad webbplatsprestanda och optimering av din hemsida. Rötterna till varje webbplatsprestanda Varje webbplats måste hittas. Och Googles sökmotor har blivit lite smartare för varje algoritmuppdatering de senaste åren. Under tiden är det inte längre viktigt att texter innehåller så många sökord som möjligt. Snarare är Googles rankning baserad på hur användbart innehållet på en webbplats verkligen är för besökaren. Det…
Läs mer
Hur man Identifierar och Eliminerar Vanliga Webbplatsfel

Hur man Identifierar och Eliminerar Vanliga Webbplatsfel

Det finns olika misstag och slarv som företag snarast bör undvika när de skapar sin webbplats. Och nya överväganden, nya funktioner på internet ger alltid nya felkällor. I denna artikel tittar vi närmare på några vanliga misstag och webbplatsfel, samt hur du undviker dem. Skapa en webbplats: Fallgropar i webbdesign Känner du till termen perceptuellt filter? – Det beskriver det faktum att vi inte behandlar all information från vår omgivning lika. Vi gör selektiva val utifrån våra egna erfarenheter. Med all ansträngning som går åt till webbplatser är det inte förvånande att sådana projekt också är föremål för filtereffekten. Naturligtvis…
Läs mer
Bästa Tips för Optimal Webbtillgänglighet av din Webbplats

Bästa Tips för Optimal Webbtillgänglighet av din Webbplats

Internet- eller webbtillgänglighet är en viktig fråga som nätgemenskapen har konfronterats med under lång tid. Läs den här bloggartikeln för våra tips om webbtillgänglighet och (om)design av din webbplats. Vad är Webbtillgänglighet? Webbplatser som möjliggör optimal webbtillgänglighet eller barriärfri åtkomst ger alla användare samma åtkomst. Designprinciper som tillåter personer med begränsningar eller handikapp att få en liknande upplevelse som personer utan dessa svårigheter följs på barriärfria sidor. I grund och botten ägnas uppmärksamhet åt: uppfattbarhet Användbarhet Förståelse Tillförlitlighet Hela innehållet, designen och strukturen på webbplatsen är designad för att vara intuitiv och lätt att förstå för alla läsare på webbplatser…
Läs mer
Undvik Duplicerat Innehåll på Din Webbplats för SEO

Undvik Duplicerat Innehåll på Din Webbplats för SEO

Hur mycket av mitt innehåll finns två gånger på internet? – Den som ställer den här frågan funderar inte bara över en värdefull del av SEO-kvaliteten på sin egen webbplats, utan undviker också förluster i sökmotorernas ranking. När webbplatser indexeras av sökmotorer är duplicerat innehåll ett stort hinder och försämrar din webbplats ranking. I den här artikeln går vi igenom hur duplicerat innehåll skapas och vad du kan göra för att undvika duplicerat innehåll. Vad betyder duplicerat innehåll? Duplicerat innehåll, på engelska duplicate content är en SEO-specifik teknisk term som beskriver dubbel förekomst av texter eller innehåll i en domän…
Läs mer
Hur man Migrerar från WordPress till HubSpot – Steg för Steg

Hur man Migrerar från WordPress till HubSpot – Steg för Steg

För en tydlig och strukturerad drift av sin egen webbplats föredrar företag att använda lämpliga innehållshanteringssystem. Dessa stöder skapande, hantering och arkivering av innehåll utan att kräva djupgående programmeringskunskaper. Ett stort antal olika systemlösningar finns tillgängliga för detta ändamål. De mest kända inkluderar WordPress och HubSpot CMS-hubben. Erfarenheten har visat att förstahandsvalet av CRM inte nödvändigtvis är det bästa i längden. Många företag beslutar sig sedan för att byta från WordPress till HubSpot. Därför kommer vi i den här artikeln att visa dig vad du ska hålla utkik efter när du migrerar från WordPress till HubSpot. Skäl att byta till…
Läs mer
Optimera Bilder för Webben – Förbättra Laddningstid & Användarupplevelse

Optimera Bilder för Webben – Förbättra Laddningstid & Användarupplevelse

Bilder är en viktig del av webbplats innehåll. Och eftersom laddningstiden är en rankningsfaktor för sökmotorerna är det viktigt att vara uppmärksam på optimerade bilder. I den här artikeln får du lära dig om de många olika sätten att optimera bilder för webbplatser och på så sätt förbättra laddningstiden och användarupplevelsen. Det gamla talesättet gäller även för webbplatser: En bild säger mer än tusen ord. Och eftersom vi för närvarande lever i en tid där visuellt innehåll omger oss alltid och överallt är användningen av bilder på din webbplats av särskild vikt. Varför behöver vi bilder? Vi människor tänker i…
Läs mer