Arbetsflöden är processkedjor av planerade och mjukvaruassisterad automatisering av marknadsföring och försäljning.
Arbetsflöden gör en del av arbetet åt dig genom att automatisera repetitiva uppgifter. Med hjälp av arbetsflöden kan du effektivt skala din marknadsföring och försäljning.
I det här blogginlägget presenterar vi fyra arbetsflödesidéer för HubSpot: Arbetsflöden är automatiserade arbetsflöden och utlöses av vissa kriterier. De består av förutbestämda arbetsmoment som kan ske efter varandra eller parallellt.
Följande arbetsflöden är differentierade baserat på triggerkriterier:
- Kontaktbaserade arbetsflöden
- Företags- eller avtalsbaserade arbetsflöden
- Offert- eller biljettbaserad arbetsflöden
Effektivt och pålitligt: HubSpots arbetsflödesverktyg
Med arbetsflödesverktyget från HubSpot automatiserar dina marknadsföringsprocesser såväl som dina försäljnings- och kundserviceprocesser. Du sätter kriterier för att automatiskt utföra arbetsmoment för dina kontakter och företag, erbjudanden, erbjudanden och biljetter.
Triggers initierar vissa åtgärder. I HubSpot inkluderar detta:
- Intern kommunikation ( Interna e-postmeddelanden, SMS etc.)
- Extern kommunikation (marknadsföring e-post )
- Egenskapshantering (ta bort, kopiera och ställ in egenskaper, prenumerationsstatus etc.)
- Listhantering (lägg till/ta bort till statisk lista)
- Annonshantering (lägg till/ta bort från annonsgrupp)
- Integrationshantering (team, biljettsystem, etc.)
HubSpot sätter inga gränser för din kreativitet. Det finns många sätt att använda arbetsflöden för dina egna affärsändamål. I den här artikeln presenterar vi 4 HubSpot-arbetsflödesidéer som vi varmt rekommenderar:
4 arbetsflödesidéer
1. Automatisera brevhälsning
I DACH-området kan e-posthälsningen för kontakter vara mycket komplicerad. Gör det enkelt för dig själv och använd ett arbetsflöde för att automatisera e-posthälsningen för dina kontakter:
Välj ett kontaktbaserat arbetsflöde för detta.
Trigger: Ställ in kontaktegenskaperna du behöver för din individuella hälsningsuppsättning som trigger:
- Förnamn
- Efternamn
- Hälsning
- E – Mail Address
Nu kan du gå igenom förgreningsalternativen definierar exakt den hälsning du behöver. Bestäm hur du ska rikta in dig på olika kontakter i olika livscykelstadier eller med olika listmedlemskap.
Åtgärd: Ställ sedan in ett egenskapsvärde för respektive e-posthälsning Firande.
2. Utskick av vitt papper och e-böcker
Det är ofta meningsfullt att skicka vitböcker eller e-böcker som en erbjudande eller att erbjudanden skickas automatiskt via e-post. När en kontakt gör den nödvändiga Double Opt-in:en, kan du utlösa detta arbetsflöde. Detta gör att du sedan kan skicka uppföljande e-postmeddelanden för att fortsätta din ledning i kundresan:
Trigger: För att göra detta, skapa ett arbetsflöde med triggerkriteriet ”formulärinlämning” och välj respektive formulär.
Åtgärd: Sätt sedan åtgärden på ”Skicka e-post” och välj det tidigare skapade e-postmeddelandet med vitt papper eller e-bok.
Uppdatera nu även leadstatusen i arbetsflödet samtidigt.
3. Webinaruppföljning
Skapa ett arbetsflöde som automatiskt tackar deltagarna i ett webinar:
Utlösare: Välj ett kontaktbaserat arbetsflöde för detta och ange antingen ett listmedlemskap (webinar ) eller ett egendom du har angett för att delta i ditt webbseminarium.
Åtgärd: Sätt sedan åtgärden på ”Skicka e-post” och välj e-post du vill skicka.
4. Filtrera anställda från ditt CRM
Du kan använda ett arbetsflöde för att filtrera dina egna anställda från din Customer Relationship Management System (CRM) filter. Domänen i e-postadressen är triggerkriteriet.
Trigger: Ställ in triggerfaktorn till ”e-postadressen innehåller” och ange din specifika domän.
Åtgärd: Ställ sedan in åtgärden för att skapa ny egenskap och ställ in t.ex. kontakta fastighet med namnet ”Intern”.
Slutsats
De här automatiserade processkedjorna avlastar dig från så mycket arbete. Spara tid med arbetsflöden och testa gärna de många möjligheter som HubSpot erbjuder dig.