För en tydlig och strukturerad drift av sin egen webbplats föredrar företag att använda lämpliga innehållshanteringssystem.
Dessa stöder skapande, hantering och arkivering av innehåll utan att kräva djupgående programmeringskunskaper. Ett stort antal olika systemlösningar finns tillgängliga för detta ändamål. De mest kända inkluderar WordPress och HubSpot CMS-hubben.
Erfarenheten har visat att förstahandsvalet av CRM inte nödvändigtvis är det bästa i längden. Många företag beslutar sig sedan för att byta från WordPress till HubSpot. Därför kommer vi i den här artikeln att visa dig vad du ska hålla utkik efter när du migrerar från WordPress till HubSpot.
Skäl att byta till HubSpot CMS HUB
WordPress är extremt populärt och, som det mest populära CMS:et i världen är det värd till nästan 40% av alla webbplatser.
Tack vare ett nästan oändligt antal expansionsmöjligheter via plug-in och open source-strukturen erbjuder WordPress en hög grad av anpassning, men kräver samtidigt ett visst tekniskt kunnande.
HubSpots CMS Hub erbjuder ett komplett paket som innehåller alla verktyg för framgångsrik innehållshantering.
Innehållet kan skräddarsys för dina marknadsföringsändamål direkt under skapandet, utan extra plug-ins.
Likaså innehållet och den tekniska sökmotorn optimering ingår redan i skapelseprocessen.
CMS Hub riktar sig särskilt till marknadsförare och erbjuder en mängd olika inkluderade funktioner som går långt utöver tillämpningsområdena för ett klassiskt innehållshanteringssystem.
Customer Relationship Management låter dig skräddarsy ditt innehåll även mer exakt till din målgrupp och önskade kunder.
Att göra för din övergång från WordPress till HubSpot
Gör en plan
Få en överblick över ditt nuvarande innehåll, mallar och teman som används och passa på att sortera ut. Bestäm vid det här laget vilket innehåll som ska flyttas och vilket som bara är barlast.
Definiera kategorier
HubSpot erbjuder en betydligt mer komplex webbplatsstruktur än WordPress. Du kan gruppera innehåll i ämneskluster och skilja på om dina sidor är webbplatser, målsidor eller blogginlägg. Kategorisera ditt innehåll i förväg så att du kan ange det senare och inte glömmer någonting.
Välj design
Flytten och de nya verktygen i HubSpot CMS-hubben ger dig möjligheten att visuellt förbättra din onlinenärvaro . Använd en av de många mallarna som tillhandahålls eller designa dina egna sidmallar i det praktiska Drag-n-drop sidredigerare, enligt din företagsidentitet. Skapa konsekventa sidfötter och sidhuvuden med det globala innehållet och förse ditt innehåll med aktiverande Calls To Action.
Migrera till HubSpot
Den tidigare planeringen möjliggör nu en snabb och koordinerad övergång till HubSpot CMS-hubben.
Bekanta dig med ditt nya CMS i förväg. Till exempel kan du konvertera tidigare WordPress-taggar direkt till Ämnen, skapa kampanjer eller Personlig Infoga Token.
Du är fri att migrera dina sidor och ditt innehåll manuellt, eller att förenkla och automatisera processen med hjälp av ett plugin.
Slutsats
Med strukturerad planering och förberedelse kan du ha ett smidigare och snabbare steg framåt. Enligt HubSpot kommer din dataöverföring att slutföras om drygt en timme. Förstärk din onlinemarknadsföring med HubSpots omfattande CMS-verktyg . nästa nivå och även dra nytta av de kostnadsfria CRM-funktionerna i HubSpot CMS-hubben.