Innehållet och designen på din webbplats och dina sociala mediekonton är optimerat, är användbarheten god också? Bra!
Nu när du kopplar ihop dem säkerställer du att dina önskade kunder kan interagera med ditt varumärke eller företag oavsett plats, tid och syfte.
Du gör det också lättare för användare att dela ditt innehåll. I den här artikeln kan du läsa hur du professionellt kan integrera tredjepartstjänster på webbplatser, till exempel med hjälp av dela-knappar, och vad du behöver se upp med som webbplatsoperatör.
Sociala medieelement såsom knappar på din webbplats leder till mer trafik, mer interaktion och fler leads.
Integration av Sociala medier kopplar ihop dina sidor så att de kan användas, delas och utforskas oftare.
Det gör besökare till följare, följare till kunder, kunder till fans. Så öka trafiken på alla dina kanaler stärk din varumärkesmedvetenhet och din affinitet främja riktad kommunikation med dina besökare du genererar fler och mer relevanta leads eller kunder och i slutändan öka din försäljning och förbli konkurrenskraftig
Både delning av dina sidor och länken till dina sociala medieprofiler implementeras vanligtvis med plugins. Plugins är för det mesta gratis och överför data till sociala nätverk.
Plugins ger inte alltid mervärde
Placera sociala delningsknappar på dina webbplatser så att besökare direkt kan gilla och dela ditt innehåll. Beroende på målgrupp har du förmodligen redan ett antal olika sociala medieprofiler, såsom Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter eller YouTube.
På så sätt besöker användare både din webbplats och dina profiler och hittar inläggen som postats där.
Det är viktigt att du integrerar sociala medier på ett riktat sätt. Om du till exempel skapade en profil på sociala medier för flera år sedan men inte riktigt använder den, kan det göra mer skada än nytta att lägga till länkar till dina sidor. Eftersom föråldrade eller oanvända profiler ser oprofessionella ut.
Du bör klargöra dessa 5 viktiga punkter i förväg
Innan du installerar plugins bör du svara på följande frågor:
- Vilka är dina mål och vad skulle du vilja uppnå för din önskade kunder?
- Vilka sociala nätverk skulle du vilja vill du dela dina sidor på? Var är både du och dina önskade kunder aktiva?
- Vilka plugins för sociala medier eller vilka funktioner önskas?
- Var ska plugins sättas in? Var är de mest effektiva?
- Hur gör du säker på att data från dina webbplatsbesökare är skyddade och behandlade på ett GDPR-kompatibelt sätt?
Skydda dina besökares data
Det är viktigt att användarna av din webbplats inte bara känner sig tilltalade utan också känner sig trygga.
Webbplatsoperatörer tillhandahåller respektive sociala mediekanal med integrationen av plugins ur dataskyddssynpunkt. Det är därför väsentligt för företag att hantera rätt förfarande i god tid, särskilt när det gäller kunddata.
Slutsats
Optimera din webbplats för att generera potentiella kunder: När det gäller att integrera sociala medier på dina sidor, går kvalitet före kvantitet. Detta påverkar både din profils uppdateringsförmåga och interaktiva förmåga samt dataskyddet för dina besökardata.